Před několika měsíci jsem si pořídil Citroën C4 Picasso, na jehož vlastnosti si zatím nemohu příliš stěžovat. Po půl roce se sice porouchalo čidlo teploty chladicí kapaliny, které jsem vyreklamoval, ale až doposud se jednalo o jedinou závada, která se během dvouletého užívání vozu objevila.
Auto mě zaujalo hlavně díky velkému prostoru, který nabízí, ale také pro svůj vnější i vnitřní design, včetně vybavení interiéru. Skvělé je hlavně to, že je k dispozici sedm míst, které umožní převést naráz více osob, či naopak je k dispozici mnoho prostoru pro převoz různých věcí jako jsou kola, vybavení do bytu a podobně.
Co se týče interiéru, sedačky jsou velmi pohodlné a to zejména ty v přední části vozu. Podobný verdikt si zaslouží i prostřední část sedadel, které je zároveň možné pro větší pohodlí mírně naklonit. Sice jsou trochu tvrdší, ale cesta na nich se dá vydržet. Horší je to již na dvou zadních sedadlech, kde se však především kratší vzdálenosti také dají nějak zvládnout, ale při delších cestách již může člověk začít pociťovat nepohodlí. Celkově je však C4 Picasso na dlouhé cesty jako stvořený a to hlavně díky výborné výbavě kterou disponuje. Mám v něm dvouzónovou klimatizaci, tempomat, v prostřední řadě dokonce i stolečky na odložení věcí a podobné funkce, díky kterým budou mít cestující, včetně mě jakožto řidiče, pohodlnou jízdu.
Pokud auto není dostatečné zatížené, tak občas dojde k drobnému nadskočení při najetí na nerovnou silnici. Zrovna ideální nejsou ani rozjezdy, ale následná jízda již probíhá bez problémů. Stejně tak není toto auto stvořené proto, aby se s ním někde závodilo, ale jedná se spíše o rodinný vůz, který pojme dostatečné množství lidí a také umožní převést z místa na místo téměř cokoliv.
Motor ve vozidle je 1.6 VTi, který má průměrnou spotřebu okolo osmi litrů na sto kilometrů. Samozřejmě když se jede rychleji, tak kromě samotné rychlosti stoupá i spotřeba. Převodovka je manuální a má pět stupňů.