Téměř kultovní vůz BMW M Coupe si během svého debutu vysloužilo přezdívku „klaunská bota“. Ať už se v této přezdívce naleznete nebo ne, jedno se mu uznat. BMW M Coupe je nepochybně jedinečný vůz, který naplno projevil svoji individualitu a to nejen na poli designu.
Historie modelu
V historii nalezneme dvě generace M Coupé – první generace E36 / 8 Z3 Coupe a druhá generace E86 Z4 Coupe.
Vývoj M Coupe, začíná v momentě výroby Z3 a M Roadster. Inženýři nebyli spokojeni z konstrukcí střechy, která byla křehká a měkká. Oprava byla poměrně jednoduchá. Vše svařit, přidat šasi a trochu tuhosti, která udrží všechnu sílu pohromadě. A tak se M Coupe narodilo. Zpočátku to byl boj, aby to prošlo, nakonec vše dobře dopadlo.
Polarizující exteriér
Vnější vzhled M Coupe rozděluje společnost. Některým se design líbí, jiní jej odsuzují. S cílem udržet co nejnižší náklady, BMW kompletovalo původní karoserii roadsteru Z3 a přidalo pouze šasi, které udrželo vše pohromadě. Více úprav nebylo potřeba.
Přestože je netradiční design v dnešním světě brán, jako žádoucí, v době kdy M Coupe spatřilo světlo světa, se jednalo o netradiční pojetí. Vše pak doplňovala možnost pořízení různých barev exteriéru, včetně několika „cukrových“ barev, které Coupe ještě více zvýraznily.
Interiér z chromu a motor vpředu
Interiér opět přebral většinu z roadsteru. Kabině dominuje velký tříramenný volant. Chrom obklopuje většinu prvků v interiéru a nechybí ani luxusní čalounění. V základu byl k dispozici hudební systém na kazety nebo CD.
Jako správný sporťák se BMW M Coupe pyšní motorem vpředu a pohonem na zadní kola. Pod kapotou bylo možné nalézt 3,2 litrový motor, který byl dimenzován na 240 koní. Zrychlení z nuly na sto zvládl za pět sekund. Maximální rychlost byla omezena na 220 km/h.