Snad každému dobře známý Peugeot 206 jsem pořídil ve chvíli, když jsem co nejrychleji potřeboval nějaký vůz, který by přitom nevyšel v pořizovací ceně příliš draho. Kromě toho jsem chtěl také nějaké menší vozidlo, které by bylo vhodné na jízdu ve městě a na občasné výlety po krásách českých krajů. Naopak, vyhnout jsem se chtěl autu, jenž by bylo poháněné naftou. Těmto kritériím nejlépe vyhovoval právě model 206 od francouzské automobilky Peugeot, který při mém rozhodování jednoznačně zvítězil před ostatními konkurenty.
S autem jsem zatím najezdil okolo třiceti tisíc kilometrů a během těchto cest jsem si na jeho ovládání plně zvyknul. Sice se nejedná o synonymum pro dokonalost, ale když člověk nechce od tohoto stroje příliš, tak není s jeho řízením problém. Občas jsou sice trochu horší zatáčky, či přejezdy přes nerovnosti, které auto příliš nezvládá, ale i to lze nějak překousnout. Ostatně, nic jiného ani nezbývá.
Naopak musím vyzdvihnout 1. 4 litrový benzínový motor, který je při jízdě tichý a není ho nějak významně slyšet. Se zrychlením z 0 na 100 za 13,2 vteřiny a maximální rychlostí 170 km / h by to sice na nějaké závodění nebylo, ale pro dostání se z bodu A do bodu B je vozidlo naprosto vyhovující. Spokojený jsem také se spotřebou benzínu, jejíž průměr se mi drží pod 7 litrů na 100 kilometrů. Pohon dvěstěšestky je poté pouze na přední kola.
Větší závada se zatím objevila pouze jedna a to když jsem byl nucen pořídit novou spínací skříňku. Samozřejmě nepočítám drobné úpravy, které je čas od času potřeba provést. Každopádně pár problémů se během jízdy občas objeví. Jedná se například o problémy s převodovkou, která nefunguje úplně jak by měla, ale jezdit se s ní dá.
Závěrem mě napadá zmínit již pouze složení výbavy, což je taková klasika. Nechybí klimatizace, centrální zamykání na dálkové ovládání, ABS systém, pohodlná sedadla s možností nastavení výšky u řidiče, mlhovky, airbagy a ostatní věci, které nepříliš náročného uživatel uspokojí.
Peugeot 206 SW
Poté, co jsem se rozhodl pro změnu, neboť jsem ještě před časem využíval automobil od jiného francouzského výrobce – Citroënu, jsem si vybral jako své další vozidlo Peugeot 206 SW. Sice jej používám teprve necelé dva roky a v době koupě měl najeto 110 000 kilometrů, ale zatím si na praktičnost, spolehlivost a další technické parametry nemohu stěžovat.
Výbava vozidla je velice slušná. Řadí se mezi ní elektronicky vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání na dálkové ovládání, kožený volant, stěrač na zadním okně či v neposlední řadě automatická klimatizace.
Auto ani příliš neváží a tak je 2.0 litrový HDi motor s výkonem 66 kW naprosto vyhovující, to jsou skvělé novinky. Sice je maximální rychlost „pouze“ 180 km / h, ale mě, jakožto člověku který potřebuje auto k přepravě z místa na místo a občasnému převozu nějakých věcí, to bohatě stačí. Samozvaný závodníci by však v tomhle hledisku mohli mít problém.
Podle mého horší zrychlení, při kterém auto dosáhne z 0 na 100 až za bezmála deset vteřin, kompenzuje nižší spotřeba, která je v průměru 6 litrů nafty na 100 kilometrů. A to při vyvážené cestě jak ve městě, tak i mimo něj. Další technické informace o autě jsou, že je v něm zabudovaná manuální pětistupňová převodovka, zavazadlový prostor poskytuje k užití téměř 1200 l nebo že pohon je na přední kola.
Jsem také rád za již zmíněnou spolehlivost vozu, neboť za celou dobu užívání, i když zatím příliš dlouhá není, jsem dělal jen běžné úpravy, jako je výměna baterie, pojistek a podobné malichernosti. S nějakým vážnějším problém jsem se tak zatím nesetkal a doufám, že tato chvíle ani nenastane. Kromě toho se v autě dobře sedí, neboť sedadla mají správnou tvrdost a jsou tak pohodlná, což je u francouzského výrobce trochu s podivem. Rád s ním navštěvuji fitnes a rád s ním cestuji všude možně.
Peugeot 206 GTI
Vozidlo Peugeot 206 2.0 GTi ve třídveřovém provedení jsem zakoupil ve chvíli, kdy mělo najeto 136 000 km. Tento model, i když od francouzského výrobce, mě zaujal hlavně pro své vlastnosti jako je rychlost, hbitost a velice slušné ovládání. Benzínový motor 2.0 l, který je ve vozidle umístěn, dosahuje výkonu až 99 kW, což je 137 koní. Maximální rychlost automobilu je více jak 200 km / h. Každopádně jakmile se rafička tachometru přiblíží k dvoustovce, tak ovládání se začne trochu zhoršovat. Na zrychlení si také příliš nemohu stěžovat, neboť průměr z 0 na 100 je pod 8,5 sekundy. Jak je již zmíněno výše, tak vůz se dobře drží na silnici a ovládání je tedy velice dobré. Stejně tak je postaráno o účinné brzdění, díky zabudovaným čtyřem brzdovým kotoučům.
Mezi ostatní výbavu vozidla se řadí například elektricky vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální dálkové zamykání, hliníková kola, sedačky i volant v koženém čalounění, či například rádio se zabudovaným ovládáním ve volantu. Karosérií a celkovou strukturou je automobil sportovně laděné kombi s černou metalízou. Co se týče světlometů, tak ty mají zabudované mlhovky a s viditelností není problém za jakékoliv situace. Pohon je pouze na přední kola.