V březnu roku 1961 se představil Jaguar E-Type. Netrvalo dlouho a svět se zamiloval do jeho dlouhé karoserie, zaoblených boků a zvučného 3,8 litrového šestiválce. V současné době tento ikonický vůz slouží jako vzor pro mnoho modelů, které vylézají z továren po celém světě. Nyní se k nám dostává nový model, který víceméně zůstává beze změny, jen se nahradila pohonná jednotka.
Exteriér disponuje LED světlomety pro lepší účinnost
Z venku vypadá E-Type Zero velmi podobně k původnímu roadsteru. K dispozici jsou stejné linky, krásně zakřivené blatníky, vypouklá linka kapoty, blatníky, drátěná kola, trojúhelníkový konec a dokonce chromované detaily. Postoj je horizontální a nízký. Stejně jako tenkrát.
Existuje však několik detailů, které prošli evolucí. Například jsou přidány světlomety s LED, které snižují energetickou zátěž. Také je jiné víčko nádrže, kvůli připojení konektoru k nabíjení baterie. Jinak je vše na původním místě.
Interiér se posunul mnohem dál
V novém E-Type Zero je interiér mnohem dál od původního návrhu. Rozložení je velmi podobné klasice, ale nově je vyrobeno z uhlíkových vláken. Vedle řidiče se nachází leštěná ruční brzdová páka, zatímco čtveřice páčkových přepínač poskytuje další uživatelské vstupy.
Uprostřed palubní desky se nachází digitální displej a další nástroje pro uživatele. Vše si však drží klasické schéma návrhu.
Dále se můžete těšit na černou kůži, dřevo, zrcadlo a další klasické materiály, které povyšují kabinu na novou a mnohem luxusnější úroveň.
Pod kapotou se ukrývá budoucnost
Vůz dostane elektrický motor o výkonu 220 kW. Nové hnací ústrojí je dokonce rychlejší a účinnější, než jeho šestiválcový kolega. Zrychlení z nuly na sto zvládne za pouhých 5,5 sekund. Na jedno nabití má dojezdovou vzdálenost 274 km. Na plné nabití to zvládne za zhruba šest až sedm hodin.
Moc se nám líbí klasický styling, který zůstal beze změny a určitě nás nezklamal ani motor a jeho výkon. Trošku horší je to s dobou nabíjení, ale co se dá dělat.