Bugatti 16C Galibier ožil v roce 2009 jako pouhý koncept vozu. Velkou dobu se o němo mluvilo, jako nástupce za model Veyron. Jeho vývoj byl však v roce 2013 zastaven. Nyní se však hlásí opět o slovo a projekt ožil. Pojďme se blíže podívat na novinku a všechny zajímavé aspekty, které sebou přináší.
Exteriér je velmi podobný konceptu
Rendering má velmi podobný styl, jako koncept vozu. Moderní standardy mluví jazykem Bugatti. Model je velmi podobný na modelu Veyron a tak si drží podobnou mříž, nárazník, větší světlomety a kapotu. Bugatti je také přizpůsobeno profilu pro Veyron a tak je ve tvacu písmene G na Galibier.
Koncept sice hodně vychází z již vytvořených modelů, ale také si zachovává vlastní identitu. Na první pohled natrefíte na nepřeberné množství detailů a elegantních prvků, které mu dodávají jedinečnost. Za zmínku stojí nádherná kola nebo jedinečné žebrování.
Interiér je zahalen rouškou tajemství
O interiéru toho nevíme vůbec nic. Je však bezpečné předpokládat, že tento sedan bude mít jednu z nejluxusnějších kajut na trhu. Masivní dřevěná dýhy po celé palubní desce, analogové hodiny, obrazovka ve středové konzoli, tablet a celkově čistý a luxusní design na vás doslova dýchnou. Nic jiného, než luxus, luxus a zase luxus se od Bugatti Galibier nečeká.
Koncepce používá upravenou verzi motoru
Pod kapotou se nachází upravená verze 8.0 litrů W-16 Veyron, který měl dvojici kompresorů místo čtyř turbodmychadel. Celkový výkon se bude točit kolem 1000 koní a 800 liber-stop točivého momentu. Bude se tak pravděpodobně jednat o jeden z nejsilnějších sedanů na světě. Na konkrétní detaily si budeme muset počkat.
Celkově hodnotíme Bugatti Galibier na jedniču. Líbí se nám unikátní design exteriéru, luxusní interiér a vynikající výkon motoru. Je však jasné, že cenovka je hodně vzdálená pro normální smrtelníky.